söndag 28 juni 2009

UKs utställning

Idag har jag varit på utställning med Tiga. Jag måste börja med att säga att det har varit en kanondag!! Verkligen!! Jag åkte dit med Nettan där Tiga bor som även hade med sig två coonisar och så Ann som hade med sig Trasan. Fyra katter var det att hålla reda på under dagen. Det var kanonbra ordnat av UK, allting flöt på bra. Stor eloge till dom. Jag träffade många trevliga människor där bla Tissin, Zvezdan, Carro, "Brollekatt-Lena" vars maine coon vann Biv, NOM och BIS båda dagarna!!!!Vilken katt!!
Anns snygging Trasan fick ett HP och blev NOM med en röst i panelen! Jättekul!!!!
Lilla Tiga, ja hon kommer alltid att vara liten för mig ;) fick ett EX1. Hon fick liknande bedömning som tidigare med bla en önskan om att öronen skulle sitta lägre. Det som förvånade mig var att hon fick EX Profil. Det är det som är så kul med utställning för man vet aldrig vad vad just den domaren har för åsikt.

Stort GRATTIS till Nettan och Tessan vars maine coon "Musche" blev Champion idag!!
Utställningen gick i rasslande fart och var klar vid halv fem! Kanon!

Igår var Fanatic på utställning i Kalmar. Domaren hade mkt svårt att välja men tillslut valde han den andra hanen och Fanatic/Elvis blev Ex2. Linda berättade även att han hade fått beröm av ragdolluppfödare på plats, kul =)

Jahopp, nu har jag kikat på Astrids tuttar och jag känner mig väldigt tveksam. Särskilt med tanke på hur fel jag hade sist. Äsch, jag får låta det gå några dagar till så får ni fortsätta att hålla tummarna! Jag ska mejla bilder till Martina så får jag se om hon kan se något. Förstår att det är ännu svårare att se på bild men det är värt ett försök, eller hur?!
Jag kan visa er bilderna....har ni någon åsikt, skriv gärna. Jag blir glad om nån har någon tanke vare sig det är hallon eller ej! =)




Kram M

4 kommentarer:

  1. MARIA.... Tack så jättemycket för idag! Det är såååå roligt att prata med dig.

    Grattis till underbara lilla Tiga (puss) som börjar bli så otroligt lika mamma Astrid.
    Vi får höras snart igen (nu är jag så trött..)
    Psst, hoppas på hallontuttar....

    Många stora kramar från Lena

    SvaraRadera
  2. Glömde, bilden är helt underbar.

    SvaraRadera
  3. Det var jätte kul att äntligen få träffa dig :)
    Och himla skoj att få träffa söta lilla Tiga
    och även din väninna Ann och sist men inte
    minst coola Trasan :)
    Vet tyvärr inte hur "hallontuttar" ska se
    ut men i mina ögon tycker jag att det ser ut som hallon :)
    Kram/Tissin

    SvaraRadera
  4. Halloj Tissin!
    Ja det var verkligen kul att ses =)
    Kul att få ett ansikte på forumvänner.
    Blir det kattungar så får du gärna komma och kika ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera