tisdag 23 juni 2009

Kloklippning, mejl

Idag har jag klippt klorna på katterna. På Atlas och Astrid är det inga problem. Gangster och Loke är inte överförtjusta så dom får man passa på att göra det på när dom ligger och sover. Man får ta det lite försiktig så att dom bara tror att man gosar med den stora tassen ;) Vet egentligen inte varför dom inte gillar det, jag har iallefall aldrig klippt dom i pulpan. Jaja, nu är det iallefall gjort och det känns alltid lika skönt. Värst är det väl ändå att klippa kattungeklor för att dom är så små, så små. Även med dom brukar jag passa på när dom sover annars är det nästan stört omöjligt!
Fick mejl ifrån S*Sprattelkatten dit Fanatic, nu Elvis, bor. Jag blir så glad! Hon berättade att han nu väger 5 kg, stora killen! Eventuellt att han börjar att bli könsmogen för han sitter länge och spanar i fönstret och ger ifrån sig flera piip efter varandra. Han kan inte jama så bra utan det kommer bara ynkliga pip. Skillnaden nu är att han jamar ett helt gäng pip efter varandra *haha* Till helgen är det dags för hans andra utställning. Det ska bli så kul att få höra sedan hur det har gått. Bilder fick jag också. Så här ser han ut nu, snyggingen!



Det första jag och Lowa gjorde när vi kom hem var att öppna balkongdörren för att vädra och för att få in lite fräsch luft. Sen var det bara att fylla vattenkannan och vattna tomatplantorna som var torra efter dagens kanonväder. Katterna brukar springa ut när vi öppnar balkongdörren. Atlas gjorde det men Astrid satt i dörrhålet och tittade länge på lillmatte innan hon tillslut bestämde sig för att gå ut.



Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar