måndag 22 juni 2009

Svammel =)

Har ni tänkt på att den här gången under min väntan på att titta efter hallontuttar så har jag knappt nämnt det i bloggen. Sist skrev jag nästan varje dag om det och vägde Astrid titt som tätt....Tror minsann att jag har lärt mig en läxa och att det bara är att VÄNTA! Jag kan inte skynda på tiden även om jag skulle vilja. Tog faktiskt en snabb titt på Astrid idag och jo, jag tycker mig se lite förändring.....dumt att skriva kanske men men, det bjuder jag på den här gången om jag har fel igen.
Ann som har Naish berättade att dom hade haft ett par bekanta hos sig på midsommarafton. Naish är en riktig liten kurrmaskin. Han kurrade så fort gästerna petade på honom och ville hela tiden vara där dom var. Gästerna blev så kära i honom att dom ville ha med honom hem men si det gick inte =)
Igår berättade jag för Tommy om mammas katt Ludisia ( från Astrids första kull) att hon är så stor och har en fantastisk benstomme. Hon ser nästan dubbelt så stor ut mot Astrid. Då kom det igen. MMmm säger Tommy, man skulle ha en riktigt stor maine coon. Vad är det med killar och maine cooner ?????!!!
Apropå Ludisia så åkte hon båt i helgen med mamma och hennes man och dom berättade att hon är så lustig för när dom går med henne i sele så går hon snällt med utan krångel men om dom möter någon så hoppar hon in i det höga gräset och tror inte att hon syns =) Ludisia tycker bara om mamma och hennes man, det är tydligt det! Mamma har även berättat att hon är lite fisförnäm. Har hon gjort på lådan och dom inte har tagit bort det tills nästa gång hon ska gå, då gör hon sina behov utanför lådan! Tur att mamma är hemma på dagarna och hinner göra rent *haha* Jag är så tacksam för att inte mina katter gör så. Har läst om honkatter som kissar lite överallt när dom löper. Tack-o-lov så gör inte Astrid det!
Kram M

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att du inte har fel angående Astrids tuttar denna gången!
    Grabbarna hoppas på tuttbilder sen! :)

    SvaraRadera
  3. *Haha* Ja, det ska dom få om det blir några hallon ;)

    SvaraRadera