lördag 13 juni 2009

Drömmer mig bort...

Idag har jag suttit och tittat på Hemnet på diverse hus. Det är så kul att titta hur folk har det hemma hos sig. Det slutade med att jag satt och tittade enbart på mäklaren Residence hemsida. Vilka hus!!! Eller hus och hus, palats snarare. Tanken slog mig att om jag skulle bo i ett palats på låt oss säga 1000kvm, undrans då hur katterna skulle bete sig. Skulle dom ha ett favoritrum i ena flygeln där dom skulle sova när ingen var hemma och orka komma och möta vid dörren när man kommer hem. Tänk om man skulle ha ett gäng busiga kattungar hemma och så skulle dom rymma från det rum man har fixat iordning till dom. Vilket sjå det skulle vara att hitta alla *hua* Särskilt om dom var ca 12 veckor och inte bryr sig så mycket om mamma och har somnat i någon bra hemlig vrå! Det händer i våran lilla stuga på 69 kvm att man letar som en galning. Tillslut när man nästan börjar att ge upp så sitter dom plötligt på golvet och gäspar nyvaket och tittar på en *haha* Näe, det där med palats är nog ingenting för mig men det skulle ändå var ganska häftigt att bo gigantiskt och framförallt få inreda alla rum. För att bor man så stort så har man självklart obegränsat med pengar....mmmmmm......Ok, 500kvm skulle faktiskt räcka =)
Det finns så många fina hus!!Ett palats skulle vara häftigt men om jag skulle få välja helt fritt så skulle det ändå bli ett klassiskt rött hus med vita knutar på landet med en fin glasveranda och fönster med små krysspröjs längst upp. Ett Pippi hus fast rött.....det är så kul att drömma sig bort......
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar