onsdag 24 juni 2009

Gömställen

Katter är väl allt bra finurliga på att hitta bra gömställen. Särskilt kattungar! Man letar och letar och letar tills man tillslut nästan ger upp och då sitter dom där på golvet och man vet inte varifrån dom har kommit =)
Jag minns så väl när Loke flyttade hem till oss. Vi bodde i lägenhet då och han hade bott hos oss nån vecka. Det är varmt, sovrumsfönstret är öppet pyttelite och haspen sitter hårt. Jag håller på att greja med lite ditt och datt då jag kommer på att jag inte sett Loke på ett tag!!Släpper allt och ropar och letar i våran tvåa på 53 kvm men han är inte någonstans. Han kan omöjligt ha tagit sig ut genom fönstret. Alltid när man ropar på en katt så kommer dom andra och tittar nyfiket som om dom undrar vad jag vill deras kompis *haha*
Jag tänker tillbaka på vad jag har gjort och kommer på att jag plockade in tvätten! Öppnade garderoben men Nej, där var han inte......hmmmmm.....Öppnar min strumplåda längst ner i byrån och där sitter han, JIPPI!!!Det var en sådan där låda som man inte kan dra ut helt så han måste ha hoppat i och sen gömt sig under kanten. Rackarns busfrö!!!!
Astrids senaste kull letade jag också efter vid ett tillfälle, hela kullen! Hittade dom sedan i tvättkorgen sovandes. MMMm, Trollisar.

Ha en bra, solig dag!!
Kram M

1 kommentar:

  1. Fniss, ja dom är roliga dom små liven.
    Kram från Tissin :)

    SvaraRadera