måndag 1 juni 2009

Pion och skottkärra

För tre år sedan så köpte jag två trädpioner för halva priset på rea med tanken dör dom så dör dom. Dom har klarat sig och vuxit lite grand och i år såg jag till min stora glädje att dom hade knoppar. Båda två!!! Jätteroligt!! Så idag när jag kom hem från jobbet så hade den ena slagit ut, så vacker!!

Det är verkligen en speciell känsla när någonting får en knopp som man från början knappt trodde skulle klara vintern =)
Efter jobbet idag åkte jag och två kollegor förbi en antikbod. Jag älskar gamla fina nötta saker. Vi fick nyckeln till ett möbelförråd där det fanns en del fina saker men hua vilka priser!!! Det tar bort charmen helt ifrån antikaffärer och loppisar när dom har så höga priser. Antagligen vet dom att det är eftertraktat och då sätter dom ett högt pris. Det finns en antikhandel uppe i Bergshamra där det också är dyrt, trist. På loppisar och antikaffärer vill jag kunna fynda. Det skulle vara kul att komma iväg i sommar på en riktig bondauktion neråt landet. Jag får ha det som mål på min semester =) Jag får ju inte glömma att berätta att jag faktiskt köpte en sak från antikboden, en gammal skottkärra. Jättesöt! Den satte jag som prydnad på baksidan. Atlas fick modella lite på den, fin va ?

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar