lördag 19 september 2009

Rymningar och annat

I fredags när Tommy och Lowa kom hem efter att ha varit hos Lowas farmor så blev dom mötta i hallen av ingen mindre än Topas. Jo, ni läste rätt! Där med Astrid och Atlas stod lille Topas och tittade nyfiket. Lowa är jätteduktig och försiktig och lyfte tillbaka honom till bolådan och det var knappt att hon hann sätta ner honom förns han hade tagit sig över igen *haha* Hans syskon är lite lugnare och sitter och skriker på hjälp att bli lyfta. Kul att det alltid är någon i kullen som är mer framåt och tuffare än dom andra. Nåja, hagen får vara kvar ett tag till.

Mina fem veckors bilder på Trollisarna blev jag INTE nöjd med =( Ni vet hur det är när man ger upp och tänker "jaja, det får duga" trots att man inte är riktigt nöjd. Hursomhelst så har jag tagit nya bilder idag som jag blev nöjdare med så dom ska ersätta de gamla bilderna. Lotta som har hand om min sida blir väl snart galen på mig som håller på att ändra om hela tiden *fniss* Jag är så tacksam att jag har henne och att hon orkar!!

Några charmbilder på Diamant





Diamant är annars den som är mest svårfotad då hon oftast spärrar upp ögonen och ser galen ut =)

Rymmaren var lugn en stund och blev även han förevigad =)





Sötnosen Opal tyckte att det var tråkigt att bli fotad och visade det med en stor gäsp!




Nu har jag gett Trollisarna torrfoder och dom började äta på en gång. Ska vänta några dagar till innan jag ger blötmat och köttfärs. Vad det gäller vatten så har iallefall Topas druckit en hel del från dom Stora katternas skål och även ätit deras goda torrfoder.

Trevlig helg!
Kram M

4 kommentarer:

  1. U N D E R B A R A ! ! !
    dom är ju för sööta! :*
    kram Nathalie

    SvaraRadera
  2. Finner inga ord... De är ju helt fantastiska de små grynen!! Tummen upp även för fotografen!! :)

    Kram från Götet

    SvaraRadera
  3. Så ljuvliga, helt BEDÅRANDE SÖTA!
    Håller med Tre katter, finner inga ord för
    hur söta de är och även tummen upp
    för fotografen! :)

    Kram Tissin

    SvaraRadera
  4. Nej, så underbara bilder på Astridbebbar! De är helt sagolika.

    Kramar från Lena

    SvaraRadera