lördag 26 september 2009

Äntligen!

Nu har jag fått till 6 veckors bilderna ( utan assistans ) och skickat över dom till Lotta som uppdaterar min hemsida. Topas och Diamant är som natt och dag. Diamant ligger kvar där man sätter henne medans Topas har myror i rumpan. Hans bilder blir alltid lite suddiga ;) Han kommer att få det perfekt i ett hem med två halvbröder att busa runt med! Även hans syskon kommer till kanon hem med rätt förutsättningar för deras temperament. Fick faktiskt till en bra bild på Topas idag där jag lyckades fånga hans uppmärksamhet!



Jag började med att fota Diamant och sedan var det Topas tur. När det var dags för Opal så hittade jag honom inte!!!Gulp! Balkongdörren stod öppen och jag vet att ingen hade gått ut där. Astrid var också väldigt lugn och låg och tvättade Topas. Vid sådana där tillfällen är man glad att man inte bor i ett palats. Hursomhelst så letade jag som en galning i alla vrår men ingen Opal. Då tog jag faktiskt fram dammsugaren, dom är inte rädda för den men om han sover så vaknar han nog till och kommer fram för att kika vad som brummar. Dammsugar och vips så sitter han sömning vid sin mamma och tittar. Var tvungen att kolla så att det var han och jodå det var Opal. Varifrån han kom vet jag inte men han är iallefall tillbaka och det är huvudsaken =)
Det blev en hyffsad närbild på hans vackra öga! Opals 6 veckors bild blev bäst, se hemsidan.



Hörde på Rix FM att Michael Bindefeldt, festfixaren, hade fått en ragdollkattunge i 50 års present och han var såååå kär i sin lille katt! Jag vet att han har haft en ragdoll tidigare. Bra val av ras! Jag kan inte låta bli att bli nyfiken på ifrån vilken uppfödare katten kommer ifrån!

Vi hörs i morgon!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar