lördag 26 september 2009

Mer Trollisbesök =)

Jag glömde att berätta en sådan rolig sak som hade hänt i torsdags när jag kom hem från jobbet. Jo, jag har ett sopkit vid kattlådan i badrummet som står redo för att sopa upp sand. När jag då kom hem i torsdags så såg jag att en Trollis hade bajsat i skyffeln *haha* Det var lite sand på den så den Trollisen som gjorde det tyckte nog att det var en ovanligt liten kattlåda men det fick gå ändå =)
Det händer så mycket med Trollisarna nu, dom har börjat mörkna i färgen och växer så det knakar. Trots den lilla kartongen ovanför kattungematen så får dom inte ha den ifred. Det är som det är, Trollisarna äter av vuxenfodret och vice versa.
Vägde trion nu på morgonen och dom har bra vikter alla tre. Grabbarna väger runt 1,3 kg och Diamant har en vikt på 1,1 kg.

Igår var mina kära kollegor här och gosade med stora och små katter. Jag tror det allmäna intrycket var att Trollisarna var väldigt lugna!!Dom har rätt för att det sovs en hel del nu.

Idag ska jag försöka att ta 6 veckors bilder. Det har varit väldigt dåligt med fotograferingen nu. Ann, Nettan och Nathalie kommer förbi en sväng idag så då ska jag passa på att få lite assistans. Förhoppningsvis uppdaterar jag bloggen med nya bilder ikväll!

Ha en underbar helg! Utanför mitt fönster syns inte ett moln så det blir nog en kanondag!!

Kram M

1 kommentar:

  1. Haha, oj, vilket gott skratt jag fick :)
    Ja, trollisen måste verkligen ha undrat
    och tänkt: Väldigt vilken liten kattlåda, fniss.
    Kram/Tissin

    SvaraRadera