onsdag 30 september 2009

Lowa + Trollisar = sant

Jag brukar säga att djur och barn är precis av samma skrot och korn =) Är det oroväckande tyst på kattungesidan så är det oftast något lurt på gång, likadant är det med Lowa. Det är nog därför Lowa och kattungarna har så kul ihop, för att dom är på samma nivå. Idag gjorde jag en klassisk kattungeleksak med en papperstuss och ett snöre. Tror faktiskt inte att det finns någon bättre, billigare eller roligare leksak. Lowa springer framochtillbaka med tussen och minst en Trollis efter sig och kiknar av skratt. Skönt att man har barn som orkar springa efter en hel dag på dagis *hihi* Jag tror att dom skulle kunna hålla på nästan hur länge som helst om jag inte hindrar dom, kompisarna.

Så fort jag ska göra rent kattlådan så kommer Opal och tittar på . Jag tror att han tycker att det är spännande och konstigt att jag tar bort hans bajs =) Har köpt ny sand idag och passade på att skrubba rent lådorna ordentligt. Då kom Opal och gick runt där lådorna brukar stå så det gällde att skynda sig så han inte drillade på golvet för nödig var han. Jag hann klart och han fick sällskap av mamma Astrid i den nya sanden.

Slutligen måste jag berätta om när dom ringde från Lowas dagis. Dom berättade att hon hade petat in en ärta i näsan!!! Suck, kan faktiskt tänka mig att det inte är så ovanligt. Nåja, fröknarna hade gjort allt för att få henne att nysa men icke. Den satt låååångt in. Det slutade med att jag och Lowa fick en tid hos husläkaren som tillslut lyckades dra ut ärtan. Det var en STOR grön ärta!
Ja, vad ska man säga =)

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar