söndag 13 september 2009

Gestricas utställning

Tidigt i morse bar det av till Gävle och Gestricas utställning. Den här gången var det jag, Ann och Nettan med Tiga och Oscar.
Det är samma rutiner som alltid när vi kommer till en utställning, efter incheckningen så packar vi upp burklädsel och fixar med det sen går vi och köper häftet för att kolla konkurrensen. Oscar hade ingen men Tiga hade S*Hallongläntans Liv Loyd om certet. Dom har gått mot varandra förut och då var Liv överlägsen så jag såg direkt hur certet flög iväg. Jag hoppades in i det sista att dom inte skulle komma men attans det gjorde dom *haha*
Domare för dagen var nyexaminerade kat2 domaren Michael Edström. Först ut var Oscar som han påpekade var för vit, annars tyckte han att han var en fin kille och han fick sitt cert CAP, kul!
Tiga fick en bra bedömning och var kvar för att vänta på Liv. När det tillslut var dags för Michael att välja vem som skulle få certet så stod han läääänge och valde. Det han tyckte var bättre på Tiga var hennes benstomme och tyngd annars var dom ganska lika. Liv hade bättre öronplacering och profil. Det som tillslut gjorde att han valde Liv var att han gillade hennes look bättre. Grattis till Fam Remmerth!
Det har varit en lååååång dag. Det fanns knappt någon försäljning, det var tråkigt. Det var också få ragdolls anmälda, endast 10st. Jag tog lite lotter á 20 kr och VANN 10kg torrfoder!!Jättekul!! EN annan kul sak var att vi träffade Lena som har S*Categoris. Supertrevlig människa! Hennes lilla sköldpadda, perser, vann BIS!!! Jättekul!!!

Atlas son Buster Keaton var på utställningen. Han är så fin, en kopia av Atlas fast brun =)

En annan rolig sak var att Maud Olsen kom fram till Ann på parkeringen efter utställningen. Hon känner igen Ann med tanke på det otal gånger hon har bedömt Trasan. Hon undrade vem hon hade med sig idag och såg Oscar då sa hon att hon tyckte han såg kanonfin ut =)
Gissa om Ann har ångrat sig många gånger att hon har kastrerat honom....*hihi* Jaja, gjort är gjort och jag tror ändå att det var det rätta.

Idag tog jag det svåra beslutet att låta Nettan köpa sig loss från fodervärdskapet och äga Tiga helt och fullt. Jag har känt att det är för krångligt att han en katt på foder hos någon som själv har uppfödning att ta hänsyn till. Jag har inget tålamod och vill att allt ska fungera smärtfritt och enkelt på mitt sätt och det blir svårt, tyvärr! Det var ett svårt beslut men jag tror ändå i slutändan att jag har gjort rätt och jag vet redan nu att hon har ett bra hem och det är det viktiga. Jag kommer självklart att hjälpa Nettan och Therese med val av hane osv då dom är maine coon folk och inte har så bra koll =)

Vad gäller Diamant så vill jag så gärna behålla henne på foder men då hos någon UTAN uppfödning. Jag tror inte att hon blir någon utställningsstjärna då hennes v är för kort men som hon ser ut nu är hon en Diamant ;) Hur ska jag hitta en fodervärd.....usch....jag har så mycket tankar som snurrar runt i mitt huvud nu!!!! Hjälp mig gärna med tips och råd!

Godnatt M

2 kommentarer:

  1. Det låter som en rätt så lyckad dag! :)
    gällande Diamant så har jag ingen uppfödning här hemma.. :$ haha näää men mamma vill inte ha fler katter tyvärr :( jag tycker att om man har två katter kan man väl lika gärna ha tre, men så tkr inte mamma.. Men försöker ändå få henne att också tycka så för jag vill ha en lite raggis här hemma :)
    När får jag komma och kolla på kattungarna då..? vill så gärna det =)
    kram nathalie

    SvaraRadera
  2. Kul med ett sådant snabbt svar, det uppskattas =) Det är bra, fortsätt att TJATA på din mamma!!
    Klart att du ska komma och titta på kattungarna, bestäm en dag med Ann så hör ni av er till mig sedan!
    Kram Maria

    SvaraRadera