måndag 28 september 2009

Hur går det med dom andra katterna?

Ja, jag har fått frågan hur det går med kattungarna och Atlas, Loke och Gangster. För er andra som undrar kan jag berätta att Atlas tvättar, leker med dom och ibland ska han visa sig tuff och morrar lite. Gangster är som en stor nallebjörn och bryr sig knappt. Ibland kan man undra om han ens har sett dom *haha* Kommer dom fram så tvättar han dom, mer är det inte. Loke däremot, han hatar Trollisarna. Dom som bor hemma nu och dom tidigare. Han tycker dom är jobbiga och allmänt i vägen. Han kan sitta och äta och så kommer en Trollis fram då fräser han åt den så att Trollisen backar därifrån. Snyft, det är tråkigt men jag vet att han aldrig skulle göra något. Astrid är även hon lugn när hon ser hur han beter sig och är det någon som vill skydda sina ungar så är det hon! Loke är en mattekatt uti klospetsarna och han låter mycket men det är inget att bry sig om.

Igår var det min andra mattekatt Atlas tur att vara fotomodell. Min älskade lille isbjörn =) Han satt så fint i solljuset på balkongräcket. Det dumma är att när jag kommer med kameran så vill han komma fram och gosa när jag vill fota. Fick tag på en geggig pinne som Lowa har "lagat mat" med som jag viftade med för att fånga hans uppmärksamhet och hålla honom på avstånd. Därav hans sura min *hihi*





Tillslut tröttnade han på mig och pinnen =)



SötAtlas!!

Kram M

1 kommentar: