onsdag 3 mars 2010

Vitaminer och Astridgumman

Katter är väl lustiga djur eller ska jag kanske skriva smarta?

Som ni kanske vet så ger jag Atlas Vitamintillskott i tablettform. När jag introducerade den för honom så åt han gärna upp den utan knussel. Likaså med dom andra katterna som var nyfikna på vad Atlas fick för gott. Två max tre tabletter senare så hade alla katterna tröttnat på tabletterna och sniffade bara på dom innan dom vände rumpan till *suck* SÅ tyvärr får jag tvinga Atlas men det är ju för hans eget bästa.

I helgen då jag träffade Ann hade hon köpt en present till Atlas, jättesnällt! Det var ett vitamintillskott i en tub. Det är en "sörja" där i som man klämmer ut och så får katterna slicka i sig den. Samma sak hände, katterna var superintresserade och stod nästan i kö för att få smaka. Två dagar senare var det inget intressant längre. Så i morse när jag skulle ge Atlas vitaminer så satt han i klösträdet. Jag kom med tuben och hade klämt ut en sträng och sträcker fram mot honom. *Haha* ni skulle se honom!! Han gjorde verkligen ALLT för att dra bort läpparna från kletet som jag försökte dutta på hans mun =) SKam den som ger sig *hihi*

Inatt kom Lowa över och bökade sig upp i våran säng. Efter några minuter säger hon "Mamma, jag får inte plats på min kudde! " Då visar det sig att Astrid har kommit efter sin favorit Lowa och lagt sig på halva kudden. Hon vill ju så gärna ligga nära *kärlek*






Häromdagen så hade Lowa gått och lagt sig. Efter nån timma så tänkte jag på att inte Astrid låg där hon alltid brukar ligga. Jag går och letar med tanken om att jag kanske har råkat stänga in henne i skafferiet el dyl men hittar inte Astrid. Går in till Lowa men ingen Astrid där heller. Ropar på henne och går in till Lowa och då ser jag att hennes täcke rör sig *haha* Lyfter på det och där ligger Astrid och myser. Man blir alldeles varm i hjärtat när man ser Astrids kärlek till Lowa.

Kram M

1 kommentar:

  1. Va gulligt, riktig äkta kärlek :)
    Kramis/Marie

    SvaraRadera