tisdag 9 mars 2010

Misse och Mojje



eller Opal och Topas som dom heter i stamtavlan och när dom bodde här hette dom Grabbana Bus. Ja, kärt barn har många namn =)

Pratade med deras matte häromdagen och vi skrattade så mycket åt deras små egenheter dom har för sig. Tänkte försöka återberätta vårat samtal lite.

Nu i dagarna blir dom 7 månader. Dom äter som hästar. Skålarna är alltid tomma och när Birgitta ska fylla på så skriker dom som om dom höll på att svälta ihjäl *haha* Misse och Mojje följs åt i vikt och väger nästan 5 kilo och dom är smala! Det kommer nog att bli stora gossar det där.

När B kommer hem från sitt jobb så brukar hon lyfta upp dom båda med varsin hand och pussa på dom men nu är det knappt så hon orkar det *haha* Hon sa att hon skulle förklara för killarna att hädanefter får det bli en i taget när dom har blivit så stora och tunga.

Kattungar och barn är väldigt lika i sitt sätt vid många tillfällen. Ett exempel är att B har varit bortrest i ett par veckor och då har killarna bott hos en kompis till henne. Kompisen har kammat, klippt klorna och gosat massor med dom. Kloklippandet har gått utan problem, hemma kan det vara lite kinkigt. Som Lowa hos frissan som får kamma hennes hår obehindrat och när jag kammar vrålar hon AJJJJ hela tiden *suck* Ja, jag är försiktig ;)

Kompisen berättade för B när hon hämtade dom att dom har varit sååååå lugna, nästan inget bus. När B kom hem med katterna så var det race och fullt ös tills dom var alldeles utmattade. Ja, alltså dom var så dom brukar vara - hemma!

Kastreringstid är bokad och det är nog lika bra det innan hormonerna börjar att spritta i kroppen. Veterinären ska lyssna lite extra på Mojjes hjärta eftersom han hade ett blåsljud när jag besiktade dom vid 12 veckors ålder. Nu får vi hålla tummarna för att det har växt bort!

Tyvärr har jag inga nya bilder på Grabbarna Bus så det får bli en repris!



Bilen ??? Ja just nu är jag så ARG på Peugeot i Sätra så det är ingen idé att jag skriver något *morr* Det jag kan säga är att dom är j****gt oschyssta!!!!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar