tisdag 2 mars 2010

Lokes äventyr

Loke älskar att vara ute - på sommaren ;) I morse ville han gå ut coh antagligen göra sina behov. Det tog inte många minuter förns han ville in i värmen igen *haha* När det lite senare var dags för mig att åka och jobba så ville han ut igen. Jag pulsade ner till bilen i all hemsk snö som hade kommit under natten. Tätt efter kom Loke hoppandes i mina fotspår. Smart kille!

Mars är lite av en otursmånad för mig vad gäller Loke. Dom två senaste åren i marsmånad så har han jagat ett djur, troligtvis en ekorre, uppför ett högt träd. Så högt att han senare inte har vågat att ta sig ner =( *Peppar peppar* så har det gått bra dom senaste gångerna det har hänt. Vi har börjat lära oss hur vi ska få ner honom och det är genom utmattning. Det låter kanske hemskt men första gången han klättrade upp i en tall så var vi ivriga på att hjälpa honom. Vi fixade en lång stege som vi lutade mot tallen. Loke blev rädd och klättrade ännu högre upp. Det slutade lyckligt den gången också. Vid ett tillfälle för ett par år sedan så hade han lyckats med konsten att klättra ca 17 m upp i en tall. Det slutade med att brandkåren fick komma och hjälpa oss. Så please i år hoppas vi INTE på en repris!!






Må så gott!
Kram M

3 kommentarer:

  1. Bra att ha en matte som spårar upp vägen när det är snöigt och eländigt! :-)

    Vi hoppas att du håller dig på marken nu, snygging!

    Tass & Kram

    SvaraRadera
  2. Mmmm snygging!! (aa alltså, mamma tycker det.. vi är inte bögar ;) hihi)

    SvaraRadera
  3. Molly och grabbarna: Ska försöka hålla mig på marken men ekorrarna retas ju så med mig *morr*

    Aslan och Findus: *HAHA*

    SvaraRadera