fredag 19 mars 2010

Tråkiga nyheter

Minns ni Topas från senaste kullen? Han som var kullens nyfiknaste och busigaste. Hans som var tänkt att flytta till en underbar kattungeköpare som har kattungar från mig från tidigare kull MEN så blev planerna ändrade då det tyvärr visade sig att han hade ett blåsljud på hjärtat på besiktningen vid 12 veckor =( Usch jag minns den dagen som att det var igår, det var så ledsamt både för Topas och för hans blivande matte som hade längtat efter honom i flera veckor. Jag grät.

Vad gör man i en sådan situation?? Jag valde iallefall LIVET, hans LIV. Jag ringde Opals köpare och frågade om hon ville ta hand om honom. Självklart berättade jag om hans tillstånd och han var välkommen!! Glädje!!!!



Idag var hans ägare med båda killarna till veterinären för att det var dags för kastrering. Veterinären lyssnade på Topas och hörde tyvärr ett blåsljud.....det hade alltså inte växt bort som vi hade hoppats på. Veterinären vågade inte söva honom. Nu har ägaren bokat en tid för ultraljud nästa vecka så får vi se hur man kommer att gå vidare.

Jag återkommer om vad som händer.

Kram M

2 kommentarer:

  1. Fy, så ledsamt! :-(

    SvaraRadera
  2. Jag tänker så mycket på lilla Mojje och hans matte. Håller tummarna för att det ska gå bra.
    Stor kram

    SvaraRadera