måndag 15 mars 2010

Besök hos Diamant = Märtis

Söndagen gick verkligen i kattens tecken. Först på förmiddagen så var jag hos Nettan och hennes 5 veckors kattungar. Sen bar det av till mina underbara fodervärdar som tar så bra hand om Märtis. Ann mötte upp och följde också med, ni kanske kommer ihåg att hon tänkte ta Märtis och rymma när hon var en liten Trollis *haha*
Märtis har hunnit bli7 månader och hon väger runt 3,5 kg. Hennes mor Astrid vägde 3,6 när hon var året så hon blir garanterat större.

Man kan inte ta fel på att Märtis är en ragdoll för vilken avslappnad katt!!! Fodervärden lyfte upp henne och kliade henne under magen och hon låg verkligen som en trasdocka =) Däremot brukar man ju säga att raggisar inte är knäkatter utan bredvid katter men Märtis ÄR en knäkatt som gärna ville sitta i knät medans vi fikade.

Fick några bra bilder på henne som jag tänkte visa upp. Jag är så stolt!







"Mamma upp i dagen!"

Jag har hittat en hane till henne som jag fick låna, jättekul! En brun colourpoint med bra ögonfärg. Jag ska snart lägga ut Planer på hemsidan trots att det är ett halvår kvar. Planeringsmänniska som jag är *haha*

Min kattdag avslutades med surfing på kattsidor varpå Tommy kikade in i datarummet och suckade "du och dina katter!"

Kram M

1 kommentar:

  1. Det är samma kommentarer här, du och dina katter :)
    Vilka underbara bilder!

    SvaraRadera