onsdag 24 mars 2010

Veterinärbesök och Mojje

Igårkväll bar det av till veterinären för årets vaccinering. Det blev dock bara med två katter, Gangster och Astrid. Hittade bara två burar. Å andra sidan är det ingen panik med Atlas och Loke som jag passar på att vaccinera i maj någongång. Resan dit gick bra, en timmes körning. Gangster sa inte ett ljud *chockad* Det var nästan så att jag stannade och tittade om han levde för han brukar vara missnöjd. Astrid däremot höll låda i takt med musiken *haha* Jag börjar att vänja mig med hennes jamande efter alla turer vi hade förra året till Linköping ;)

Vi hakade på Ann och hennes sambo som också skulle vaccinera katter närmare bestämt 5 stycken! En av dom var S*Tillemora´s Naish som är en riktigt stilig kurrmaskin =) Veterinären som vi har, som Ann har tipsat mig om är superbra och superbillig så det är värt att köra dom där milen. Det mest lönsamma är att ha med sig flera katter då han tar 250 kronor för första vaccineingen och 150 kr för dom andra. I Åkersberga tar dom 380 kr/st oavsett hur många du har med dig.
Förutom två nyvaccinerade katter så fick jag med mig en säck mat som var till halva priset, perfekt!

Mojje lille Mojje med blåsljudet var det ja......
Hans ägare beslutade tillslut att strunta i ultraljudsundersökningen och bokade en tid för kastrering efter samrådan med en veterinär. Idag var det dags! Veterinären lyssnade på hjärtat och sa att det var ganska vanligt att han hörde blåsljud och att hon inte behövde oroa sig. I eftermiddags så hämtade hon honom och allting hade gått JÄTTEBRA!!! Gissa vem som var lycklig!!!! Ägaren ringde mig och berättade att hon var så glad och att dom nu skulle åka hem och skämma bort Mojje rejält med extra god mat då han säkert var jättehungrig efter en dags fasta.
Jag älskar lyckliga slut *snyft*

Kram M

2 kommentarer:

  1. Åh vad glad jag blir för Mojjes skull. Det kändes redan igår att det skulle gå bra.Vad glad hans matte ska vara nu, när JAG blir så här glad.Kram från Ann

    SvaraRadera
  2. Tack Ann för ditt stöd!
    Det är så skönt att kastreringsoron är över =)
    Kram Maria

    SvaraRadera