måndag 31 oktober 2011

Vikter

Jag har otroligt nog inte vägt kattungarna en endast gång sen dom var nyfödda! Med den här kullen så har jag verkligen sett med blott ögat att dom äter och ökar i vikt så jag har aldrig varit, känt mig orolig. Till skillnad mot förra kullen med Mini Cooper som i början gick upp och ner och var hälften så stor som syrran.

Det här med vikter säger inte så mycket om hur stora dom blir eller så men det är ju ändå lite kul att se vad dom väger så här på fem veckors dagen =)

Dom fyra syskonen är och har varit väldigt jämnstora hela tiden. Afrodite och Artemis är dom som äter mest av kattmaten och det visade sig också på vågen ;) Afrodite väger idag 571 gram och Artemis 573 gram, jämnare kan det kanppast bli.

Hera äter minst blötfoder utan föredrar mammas mjölk och där stannade vågen på 530 gram. Killen i gänget har känts kanske aningen tyngre än sina syskon men se där hade jag Fel! Dionysos väger 558 gram. Han är lite kompaktare i kroppen så det lurar väl *haha*

Avslutnignsvis så måste jag säga att mer lättvägda kattungar har jag väl då aldrig haft. Alla lade sig direkt tillrätta i formen och det var bara att vänta tills digitalsiffrorna stannade ;)

Kramar Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar