tisdag 11 oktober 2011

S*Tillemora´s Artemis, rag a03

Den andra blåa tjejen i gänget heter Artemis och är namnet efter jakten och kyskhetens gudinna. Dom blå bicolourhonorna är otroligt lika varandra i nuläget. Jag har målat lite röd nagellack på Afrodites vänstra framklo och tur är det annars hade jag inte kunnat skilja dom åt ;)





En annnan sak som skiljer åt är pipandet för Artemis har röstresurser och piper Högt när hon vill tillbaka till mamma ;)

Igår kom jag på att jag har en gigantisk zinkbalja som jag har fått av Ann. Den fick bli ett preliminärt boende för den lilla familjen tills jag har fixat en pallkrage. Det blev kanon och Trollis accepterade sitt nya bo.



Baljan står nu framför soffan och jag sitter så mycket jag kan och tittar på dom små liven, mysigt =)

Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Ja, det var ju en kreativ användning av zinkbalja. Själv har jag min till plantering av blommor men jag måste säga att innehållet i din var mycket sötare =)

    SvaraRadera
  2. Jättebra användning av zinkbaljan ;-) Så sött <3

    SvaraRadera
  3. Haha Mooch, jag vet det är en annorlunda lösning men den funkar =) Innan hade jag filtar i min ;)

    Tack Ann <3

    SvaraRadera