söndag 2 oktober 2011

Veckofotografering

Jag har haft fyra kullar och varje kull har jag fotat från att dom har varit en vecka och framåt tills dom flyttar och lagt ut på min hemsida. Med undantag från förra kullen...Det är inte jag som har hand om min hemsida utan det är min goa vän Lotta som är min första ragdoll Atlas uppfödare. Jag är så tacksam för hennes hjälp!

Nu blir det lite fuskigt för att jag tänkte att jag fotar dom på söndagarna, en dag före, för då är man hemma när det är ljust. Värre kommer det att bli i veckorna och jag har ingen vidare blixt på min kamera =/

Har precis fotat dom nu och hjälp vad det är knepigt. DOm sover, jag lyfter upp dom en och en och det tar bara sekunder innan dom vaknar och piper HÖGT på mamma. Jag ska försöka få in skärpan och snabbt lägga tillbaka den lille innan Trollis blir orolig *puh* Det gick....sådär Haha Jag har lärt mig att inte vara så kräsen dom här första veckorna, det blir som det blir ;)

Bilderna ser ni så snart Lotta har uppdaterat på hemsidan =) Ni kan få ett smakprov på lille Dionysos, Dino som jag tror är en brun mitted.



Honorna ser ut att bli blåa bicolourer allihopa, nosarna är än sålänge ljusa men dom kan ju vara feltecknade också ;) Blir spännande det här!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar