onsdag 19 oktober 2011

Kattungehage

För ett par dagar sedan fick jag ändan ur och byggde i hopp kattungehagen som min käre man har sågat till åt mig. Bort med soffbordet och sen skruvade jag till allting och nu är den på plats! Placeringen är alltså framför våran soffa. Vi bor inte så stort så alternativen är inte så många MEN det är ett bra alternativ. För i soffan är alltid, nästan, nån. Kattungarna är i centrum då vi har en öppen planlösning. Perfekt så dom vänjer sig vid rörelser och ljud =)



SOm ni ser så är det än så länge bara en stor filt i. Under filten har jag byggplast som skyddar när kattungarna ska bli rumsrena. Just nu tar mamma Signe hand om sånt men i helgen ska dom få en kattlåda, liten klösställning, koja och leksaker förstås. Nu vinglar dom mest runt.

Jag måste säga att dom två blåa bicolour honorna är stadigare på benen än dom bruna syskonen som mest är intresserade av mat och att sova *tihi*



Kanten runt hagen är än så länge ganska låg, det är nästan så att dom kan kika över den. Så fort dom har upptäckt att det går att rymma så skruvar jag dit ett varv plankor till. Det brukar räcka, när dom kan rymma över den höjden så är dom i regel rumsrena ;)

Kram Maria

1 kommentar:

  1. Vilken goshög! Verkar som en bra lösning, kattungarna i centrum =)

    SvaraRadera