torsdag 30 december 2010

Kattåret 2010

Om jag ska summera kattåret 2010 så är det första jag tänker "Sorgens år, mycket tårar".

Det började med att min högt älskade katt Atlas vandrade över regnbågsbron. Det var ett fruktansvärt beslut men jag känner ändå att jag gjorde det bästa. Att åka in till Djursjukhuset Albano och veta vad som komma skall. Tårarna rann hela vägen in, samlade mig vid receptionsdisken men bröt samman när jag skulle berätta varför jag var där. Blev mycket väl omhändertagen. Jag, mamma, Lowa och Atlas fick ett litet rum med tända ljus och en fårskinnsfäll.Jag höll Atlas i mina armar, min älskade katt. Veterinären kom in, gav sprutan. Atlas ryckte till och jag riktigt kände hur hans liv rann ur hans vackra kropp. Smärtan var total och jag grät som jag aldrig har gjort förut och gör nu när jag skriver.....



Atlas nämns alltid då det är stjärnklart, för att han är nu en starkt lysande stjärna på himlen <3 <3 <3

Under året som var har Astrid varit på två dejter med två olika hanar utan resultat vilket också känns väldigt sorgligt då jag verkligen trodde och hoppades på båda kombinationerna. Nu är hon parad igen och kanske, kanske är hon dräktig.



SOmmaren kom och Äntligen skulle jag åka och ultraljuda Diamant och sedan planera för hennes dejt. Tyvärr visade det sig att hon hade ett missbildat hjärta och det rekommenderas inte att man avlar på henne då =( Blev sååå ledsen och ringde till fodervärden med gråt i rösten. Det kändes så tomt, inte hade jag en tanke på att det kunde vara så. Med facit på hand är jag glad att jag testade henne, vilket jag gör och kommer att göra med alla mina avelsdjur.



Gangster som inte har råkat ut för något på sina då 8 levnadsår kom en dag hem med en varig svans. Jag försökte badda och trodde det skulle hjälpa men efter ett par dagar tog jag beslutet att åka till veterinären. Tur var det för det var en enorm varböld, vetten hade inte sett något liknande. Hon tryckte ut var efter var så jag trodde aldrig att det skulle ta slut. I skinnet kunde man sedan se att det var fyra hål som efter ett par tänder. Vad som har bitit honom vet jag inte men idag mår han bra och pälsen har växt ut =)



Loke har klarat sig bra, inga trädklättringar *peppar peppar * Det han har råkat ut för är den årliga tovborttagningen, en procedur i sig då Loke kissar och bajsar på sig i buren, stackarn. Annars har han iallefall haft ett bra kattår.

Avslutningsvis har jag en positiv sak att nämna och det är mitt tillskott S*Krickelins Signe. Fint namn men nu råkade det bli så att hon heter Trollis =)
En ragdolltjej med bus i blick och väldigt sällskapssjuk. Jag är så glad för min lilla trollis <3



Efter 2010 års händelser så kan det väl bara bli bättre, eller hur!

GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA FRÅN OSS ALLA!!
Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Atlaspojken, så fin han var...
    Gangsterpojken som jag glömde gratulera när han fyllde år den 20e. GRATTIS nu.Tur att svansen läkt :-)

    SvaraRadera
  2. Gråter när vi läser om Atlas och minns hur chockade vi blev när vi läste att han lämnat er. Vi hoppas så att 2011 blir mycket bättre för er!

    Tass & Kram

    SvaraRadera