söndag 12 december 2010

Birka utställningen

Vilken kanondag jag har haft!!!!

Massor med trevliga ragdollmänniskor, bra ordnad utställning, gott om plats etc

Vi tar det från början!
Jag var ju som i vanlig ordning orolig för Trollis päls men det visade sig att det behövde jag inte vara för jag satte bara ner henne på bordet så sa Geir, åh vilken silkig päls =) Vad jag har förstått så är han en sk pälsdomare så därför var det extra roligt. Hennes konkurrens var även denna utställning S*Wemdös Nellie som är så bedårande vacker <3 Geir jämförde dom och Trollis svaghet var att öronen kunde sitta längre ner och lite tunn benstomme medans Nellie hade lite sämre päls och hade kommit längre i sin utveckling. Han valde tillslut Nellie men jag är stolt som en tupp!!! Här är bedömningssedeln:

Type: Medium stor dame, bra lengder, noe tynne ben
Huvud: Bra form och färg Ex fin profil
Ögon: Vakker look och färg
Öron; Plan ok
Päls; silkig päls, ex prep, noe hvitt på ryggen onskas
Svans; Fin lengd
Kondition; Ex
Allmänt intryck; Vakker dam i fin utveckling




Min kära utställningskompis Ann Thorsbring var där med sin vackra blå kastratcolourpointhane S*Cutecat´s Lazio. Han hade chans att ta titeln Grand International Premier och det gjorde han!!!!!! Så himlans kul =)

Inte nog med det, han blev även BIS senior!!!! Ann fick med sig jättefina priser och en Stor kokard.

Nöjda med dagen fick vi åka hem vid fyra tiden =)

Kram M

1 kommentar: