söndag 9 januari 2011

Uks utställning

Jaha, då var man äntligen hemma igen.

Var ska jag börja......tar det tråkiga först så vi får det överstökat.

Trollis hade en domare som heter Vesna, en dam. Hon var urtråkig att ha som domare för att hon berättade INGENTING när hon bedömde katterna!!! Men allvarligt, hur kul är det att sitta där då och lyssna när man inte har nåt att lyssna på??? Hon klämde och kände lite, skrev ner några rader och sedan var det tack.

Domaren skulle välja mellan Trollis och en stor skogis till Nom och då sa hon några få ord tyst. Hursomhelst så valde hon skogisen, kul för ägaren =) Jag hoppades in i det sista att bedömningssedeln skulle vara läslig men nej tyvärr =( Visst, jag kunde ha gått fram och bett damen om att tyda hennes kråkor men ärligt så orkade jag inte de.

Trollis var den enda blå bicolouren och hon fick en tjusig röd kokard =) Så nog är jag stolt oavsett ljudlös bedömning! ;)

Anns Trasan fick sitt HP och blev bästa hane senior men BIS:et vanns av en skogisdam. Vi var klara med våra katter vid ett tiden men tiden gick ganska fort ändå. I trevligt sällskap så gör den det. Vi har alltid något att prata om vad gäller våra eller andras katter ;)

En liten brun bicolourhane fick representera ragdollrasen i panelen. Söt som få var han och kom ifrån Mikaela Blanks uppfödning. Han blev f.ö NOM båda dagarna!!

Slutligen tittar jag på bedömningssedeln och kan tyda ord som : sweet, Öron: ex size, shape, set. Svans: ex long f.....

Må så gott!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar