fredag 14 januari 2011

Min nya avelshona

Idag har jag hämtat min nya tilltänkta avelshona. Hon heter S*Ace of Diamonds Corona och är en brun bicolourhona med intressant stamtavla ;)Hon ska heta Elsa =)

Jag, Ann och Lowa bilade ner till Norrköping där vi mötte henne och hennes bror. Tågresan hade gått bra =)

I bilen på väg hem så pep hon lite ynkligt så då bestämde vi oss för att ta ut henne i buren och så skulle hon få sitta hos Lowa i baksätet. Det gick jättebra, Elsa var lugn och låg och mjölktrampade i Lowas knä. Vid ett tillfälle blev det väldigt tyst där i baksätet, då jag tittade så sov både Lowa och Elsa så sött *kärlek*

Väl framme hos hennes gulliga fodervärdar så försökta jag mig på att ta en bild men det hade redan börjat skymma så bildkvalitén blev inte så bra...men det får duga ;)





Väl inne hos fodervärdarna så var Märtis väldigt vaksam och skeptisk, hon undrade nog vad det var för äckligt vi hade släpat med oss in *hihi* Vi stannade inte så länge men jag tvekar inte på att det där kommer att gå bra och apropå Märtis. Vad stor hon har blivit *Wow* och så FIN. Verkligen sin mamma upp i dagen!!! Synd att det blev som de blev men huvudsaken är att hon mår bra och det gör hon =)

Slutligen vill jag säga att allt känns jättebra och det ska bli spännande att få följa hennes utveckling!

Trevlig helg!
Kram M

2 kommentarer: