måndag 10 januari 2011

Domartankar

Ja, jag vill inte bli domare om det var de ni trodde *haha* Nej, jag har tänkt en del på domare efter gårdagens utställning. Har tänkt på hur viktigt det är för mig att en domare berättar vad den tycker om katten och gärna förklarar varför. Jag kan sitta och lyssna på en domare som bedömmer en annan ras än ragdoll bara för att denne är bra på att prata och fångar mitt intresse för just den rasen.

Det finns många sådana bra och intressanta domare tycker jag och efter helgen så har jag fått en till favorit och det är finnen Veikko Saarela. Han är så bra! Han berättar, lever sig in i sitt jobb, bra med katterna och är, ja BRA helt enkelt. Är han på en utställning så tycker jag att ni ska lyssna på honom oavsett ras ;)

Men det är MIN högst personliga åsikt =)

Har vägt Astrid trots att mitt hopp nästan är ute och nu ligger hon på 4,355kg så visst har hon ökat.....Håller tummarna hårt för att hon fortsätter så....=/

Kram på ER!

2 kommentarer:

  1. Heja Astrid!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det börjar verkligen bli dags för Astridbebisar nu :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Ann, det behövs =)
    Kram Maria

    SvaraRadera