söndag 23 januari 2011

Pinigt utställningsminne

Det här är så kul och pinsamt att man nästan kan tro att det är ett skämt men tro mig det är sant.

Jag följde med min syster på en utställning, min första. Vi checkade in och det var fri burplacering. Ni som har varit på en utställning vet hur det ser ut och för er andra kan jag berätta att det är långa rader med burar för utställarna. Sen finns det domarbord med runt fem burar bakom bordet, bakom ryggen på domaren där man sätter in sin katt i väntan på sin tur.

Hursomhelst så skulle vi välja bur. Vi kände ju inga där så det var bara att ta en bur där det kändes bra och de gjorde vi. Ofta vill iallefall jag ha en kantbur så man har lite mer plats. Vi började packa upp burskynket..Jag tittade mig omkring, nåt var fel.. Ser att det står ett bord med en skål med godis på bordet...Då inser jag att "Men herregud!! Här kan vi ju inte vara, det är ju domarburarna!!!"

Snabbt som attan rev vi ner burskynket, skrattade och valde en annan bur =)

Nu i efterhand kan jag inte förstå att ingen påpekade det för oss *Haha* Undrans hur många som sneglade och skrattade åt oss. Jaja det bjöd vi på, vi hade ju kul själva =)

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar