torsdag 13 januari 2011

........R.I.P söta Coquette........



Tänk er att ni ska göra en sista besktning på eran underbara kull med allt vad det innebär såsom vaccinering och chipning. Lite nervös är man väl alltid ifall att veterinären kommer att hitta ett blåsljud eller en svansknick på den tilltänkta avelskatten. Inte är man nervös för att veterinären ska chippa fel, kattungen dör......Fruktansvärt.......*tårar*

Det var precis vad som hände min trevliga kattungeköpare som äger Leya som jag har köpt en kattunge ifrån. Det hände idag...vi tar det från början i kort version..''

Kullen på två hanar och fem honor skulle besiktas, vaccineras och chippas inför flytten. Först ut är min lilla Corona. Hon spann på veterinärbordet och allting såg bra ut. Sen var det dags för syrran Coquette. Skinnet var segt, så där som det kan vara. Veterinären tar i. Susanne vet inte vad som gick fel men antagligen stack hon chipnålen för djupt. Coquette svänger med huvudet fram och tillbaka för att tillslut lägga sig ner på bordet. Assistenten och veterinären går i väg med det lilla livet för att ge henne syrgas. SUsanne chockad. Dom kommer tillbaka och säger att Coquette har avlidit!!!!!!!!!

Men HERREGUD!!!! Hur kunde detta hända???? Stackars Susanne blev såklart jättechockad och ledsen och en annan veterinär fick fullfölja det dom var där för. Jag finner inte ord...........Kan inte få det ur huvudet......

Mina tankar går till lilla Coquette och Susanne.....

Kram

1 kommentar:

  1. Åh herregud så fruktansvärt!!! Det gör ont bara att läsa det, jag kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste kännas. Alla mina tankar till Coquettes uppfödare och hennes framtida familj om hon hade någon sådan. Sånt får inte hända! :'(
    Kram, Erica

    SvaraRadera