tisdag 6 september 2011

Ultraljud på hjärta och njurar

Idag har jag varit iväg med S*Ace of Diamonds Corona, Elsa till Albano för att se så att hennes hjärta och njurar är friska innan hon går i avel. Hon blir snart 1 år och har redan löpt en gång så det var verkligen dags!

Jag hämtade henne hos hennes fodervärdar och möttes av en Elsa som bara spann och spann och spann. Hon har verkligen växt på sig och var lite tonårig i kroppen dvs kroppen här växt men huvudstorleken har inte riktigt hängt med *haha* SÅ söt och gosig =)Elsa var dock inte så lätt att fota då hon bara ville gosa *kärlek*









På vägen till Albano var hon så lugn, tyst och duktig.




Jag var lite nervös måste jag erkänna. Väl inne vägde jag henne och vågen stannade på 4,5kg. Mycket bra vikt och hon blir nog lika stor som sin mamma som väger 5,3kg =) Anna Tidholm undersökte Elsa och det såg mycket bra ut och var Utan Anmärkning på både hjärta och njurar!!! SÅ skönt!! Nu är det bara att vänta på att hanen ska undersökas och sen blir det dejt ;)

Kram M

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att det blev så bra resultat. Kram från Ann och Katterna :-)

    SvaraRadera
  2. Jag gläds med dig Maria :-)
    Åååh, vad fin Elsa ser ut på bilderna. Jag håller tummarna på att det blir en flock fina kattungar efter henne.

    SvaraRadera