lördag 17 september 2011

Kattutställning

Tidigt i morse for jag och Ann iväg till Eskilstuna och Mellansvenska kattklubbens kattutställning och ragdollklubbens klubbmästerskap. Innan incheckningen så mötte vi upp Frida som har köpt Mini Cooper. Vi checkade in, gjorde iordning burarna och åt lite frukost. Eftersom det var klubbmästerskap också så hade ragdollklubben roliga sidogrenar som tex Bästa pointsen, bästa öronplacering och bästa ögonfärg. Man fick anmäla i två sidoklasser och konkurrensen var hård med många ragdolls på plats. Jag tror att det var runt 65 stycken, så kul!

Alla domarna började med att bedömma sina ragdolls så att det skulle flyta på bra med ragdollklubbens sidogrenar och jag tycker att det flöt på mycket bra!Bra jobbat av båda klubbarna. S*Tillemora´s Mini Cooper bedömdes av Kristina Rautio och fick en jättefin bedömning. Hon blev EX1 och vann även BIV j+u, vilket gjorde mig oerhört stolt!



Mini Cooper var väldigt lugn och avslappnad under bedömningen och överhuvudtaget under dagen. Hon tog det verkligen med ro och både åt, drack och gick på låda i buren. Det har aldrig nån av mina tidigare utställningskatter gjort =)




mobilbilder ;)

Kristina nominerade också henne som sin bästa kattunge till klubbmästerskapet men där slogs hon ut av BrittMaries ( S*Tallkottens )bedårande hane <3

Ann hade med sig Trasan som tävlade i veteranklass då han nu är tio bast! Gamgubben =)



Där blev han trea med kanonbedömning. Ännu bättre gick det i klubbmästerskapet där han vann bästa senior! Grattis EP / CH S*Bo-bo Nitas Diégo, Trasan!!!!

Kompisen S*Cutecats Lazio blev Nominerad av domaren MArjatta K till panelen. En domare som var ny för mig och som jag tyckte var superbra, verkligen =)EN annan stilig kastrat vann BIS men vad gör väl det, det finns så många vackra katter.



Lazio eller Silver som han heter hemma tar nu cert mot högsta titeln Supreme Premier.

Summasumarum som har det varit en kanondag, fullt ös medvetslös! Vi hann inte ens gå iväg och käka lunch, det fick vi göra på hemvägen. Ärligt talat hann vi inte känna efter att vi var hungriga *haha* Tack Ragdollklubben och MSK för en bra ordnad utställning!! Jag och Ann är supernöjda!!

Kram M

2 kommentarer:

  1. Bild på Mini Cooper med rockabillyfrilla finns här: http://metrobloggen.se/wikipedia/wikki-pa-vift-1/

    SvaraRadera
  2. Ja vilken kanondag det var :-).Verkligen en bra utställning. Båda klubbarna fixade så bra :-)

    SvaraRadera