måndag 26 september 2011

Kattungelycka!

Ja, ni läste rätt! Min känsla i gårkväll var rätt för tidigt i morse på dag 63 födde S*Krickelins Signe, Trollis, fyra välskapta smågryn! =)



Jag tror aldrig att jag har varit så nervös för en förlossning som för denna. Dels för att det var Trollis första kull och dels för att jag har ett starkt minne av hur det gick med Astrids sista kull. Trollis låg i bolådan och jag satt bredvid och övervakade allting. Vid ett tillfälle hjälpte jag till att dra ut moderkakan som satt kvar, det gick bra. Jag upplevde Trollis som lugn och hon tog väl hand om sina ungar =)







Ettan och tvåan hittade snabbt en tutte medans trean letade länge innan den hittade den rätta ;) Jag tittade nervöst på men övertalade mig själv att låta kattungen och Trollis klara sig själva och det gjorde dom galant!

Tre var ett alldels lagomt antal tänkte jag och mös där jag satt vid bolådan då Trollis plötsligt klämde ur sig en till!! Den var pigg och letade snabbt upp maten och smakade =) Underbart!

Nu är Trollis klar med födandet den här gången och det ligger alltså fyra små knyten i bolådan. Mammma Trollis och ungarna verkar alla pigga och ingen är gladare än jag!

Nån som också är glad är pappan S*Tillemora´s Miltonias ägare som höll honom fertil trots att han inte fick till det på sina första dejter. Det visar verkligen att en hane kan vara sen i utvecklingen, han är nu 4,5 år.

På återseende från bolådan ;)

Ps. uträkningen stämde Inte den här gången =) D.s
Kram Maria

6 kommentarer:

  1. Åh vad roligt med små trollisar. Fyra stycken, undrar vem som trodde det ?? ;-)
    <3 <3 <3 Härligt Maria. Ser fram emot att följa utvecklingen på dem. Sötnosarna!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack gulliga Ann! <3
    Ja, tänka sig att du hade rätt igen!!!
    Hoppas vi ses i morgon ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilka sötisar!
    Vi håller alla tummar o tassar på stora ön i väster

    SvaraRadera
  4. Stoooooort grattis Maria, helt underbart att höra att allt gått så bra! Och fyra kattungar, kan inte låta bli att fnissa lite åt att vi blev precis lika lurade båda två. ;-) Massa kramar till dig och pussar till småttingarna och den stolta modern!
    /Erica

    SvaraRadera
  5. Tack snälla Bageera för tummarna =)

    Haha jag vet Erica, tänkte faktiskt på dig då den fjärde ploppade ut =) Kramar

    SvaraRadera
  6. Jösses så spännande. Det trodde jag inte att det skulle vara 4 stycken där inne. Funderade på om det var 2 stycken. Skönt att allt gick så bra. Hurra för Trollis med sina nytillskott!

    SvaraRadera