onsdag 28 september 2011

Namn klara =)

Jag får börja med att tacka Mooch och Erica som faktiskt blir dom som får bestämma lite över namnen på kattungarna eller Trollisar. Frågan är om jag kan kalla dom Trollisar när mammakatt heter Trollis *haha* Kan bli lätt förvirrande ;)

Hursomhelst så skrev Mooch att hon tyckte att grekiska mytologin lät som ett bra tema och gav tips som jag genast tog fasta på. Erica skrev att hon gillade namnet på vinets gud Dionysos och associerade till diandet *fniss* Så, så får det bli!

Låt mig presentera:

S*TIllemora´s Dionysos, vinets gud, hane
S*Tillemora´s Hera, Zeus hustru
S*Tillemora´s Afrodite, kärlekens och skönhetens gudinna
S*Tillemora´s Artemis, jaktens gudinna

Jag känner mig kanonnöjd med namnen =) Hoppas ni också gillar dom!

Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Kommenterade i morse men något måste ha blivit fel. Tänkte bara säga, kul att få ha fått vara med på ett hörn. Ska bli kul att få följa de grekiska gudarna framöver. Massor med nosgos till hela högen!

    SvaraRadera
  2. Superfina namn Maria och uuuunderbart att en fick heta Dionysos (självklart smeknamn Dino)! Jätteglad att jag fick vara med och inspirera. :)
    Pussa dem massor från mig!

    SvaraRadera
  3. Självklart att ni både skulle få ett finger med i namnen när ni kommenterar ;) Jag blir ju så glad när nån gör det!

    Kram till er båda

    SvaraRadera