tisdag 27 september 2011

Namntema

Håller på att fundera som bäst på namn till dom små liven. Det lutar åt att det blir namn efter asagudar eller efter gudar i den grekiska mytologin =) Jag gillar namn
som Tyr, Hera, Afrodite, Zeus och varför inte Atlas för att hedra min allra första ragdoll. Det som är lite tråkigt med dom namnen är att dom är ganska vanliga i kattvärlden. Kanske att dom var vanligare då jag köpte Atlas för nio år sedan för idag tycker jag att många har långa kanske lite krångliga namn.

Idag kommer bästaste Ann och Peter och hjälper mig att könsbestämma kattungarna. Jag erkänner, jag är dålig på det och Peter har haft rätt på alla mina tidigare sexton kattungar. JO, jag vet att det blev fel på dom två senaste men jag tror faktiskt att det var JAG som strulade till det med papper och markeringar i allt det tråkiga som hände. Så det tar jag på mig!



Då får vi se vad den här lille ska heta, blir det en S*Tillemora´s PipLisa eller kanske S*Tillemora´s Gorm *HIhi*

Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Namn ur grekiska mytologin tycker jag är en toppenidé. Det finns ju ganska mycket att välja på också... De 12 viktigaste gudarna, enligt Wikipedia:
    1.Zeus - Gudarnas Konung
    2.Poseidon - Havets gud
    3.Hades - underjordens gud
    4.Hera - Zeus hustru
    5.Hefaistos - Eldens och smidekonstens gud
    6.Athena - vishetens och krigets gudinna
    7.Apollon - ljusets och konsternas gud
    8.Artemis - jaktens gudinna
    9.Ares - Krigets gud
    10.Afrodite - Kärlekens och skönhetens gudinna
    11.Hermes - Gudarnas budbärare
    12.Dionysos - Vinets gud

    SvaraRadera
  2. Åh tack snälla Mooch, där fanns det många fina namn! Gillar Afrodite, Poseido, Zeus och Hera =)

    SvaraRadera
  3. Åh jag tycker en ska heta Dionysos, sjukt roligt och gulligt ju - en finsmakarkatt som är lite lätt klumpig efter några droppar mjölk för mycket. ;)

    SvaraRadera