söndag 17 juli 2011

Utställningen

Nyss hemkommen från Järvas utställning och jag är sååå nöjd med dagen. Jag åkte med Ann, Nathalie och Lowa. Till att börja med måste jag berätta att det var massor med fina raggisar på plats, vilket var jättekul för då har man många att hålla tummarna för!

En av dom var S*Tallkottens, Brittmarie som ställde kull och vann BIS!!! Fantastiskt roligt!! En av ungarna i kullen blev dessutom NOM med två röster i panelen =) Ja, det var faktiskt en hel drös med raggisar i panelen!!

Hur gick det då för min lilla skrutta?

Jo, hon skötte sig utmärkt och sov mest hela dagen i sin bur. Domaren var Veikko. Han gav henne en mycket fin bedömning, bla så gillade han hennes uttryck, profil och öronplacering. Han stod länge och velade mellan henne och hennes konkurrent. Båda katterna hade nåt som var extra bra och nåt han ville ha bättre. Tillslut vann den andra men han påpekade att Rolls ROyce var en mycket Lovande kattunge och skrev det även på allmänt intryck vilket gör mig så glad!! Så resultatet blev EX2.

Anns lilla maine coon tjej skötte sig också bra och tog utställningen med ro. Hon blev EX 1.

Nu blir det paus till i september vad gäller utställningar.

Slutligen vill jag GRATTA alla vackra raggisaroch deras ägare! Härligt!!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar