tisdag 12 juli 2011

Tysta löp...

Jag har hört uppfödare som har sagt att deras honor löper sk tysta löp. Då har jag mest tänkt att det måste vara väldigt svårt att veta när honan löper.....Ja, hur vet man..=/ Har inte tänkt så mycket på det utan bara just då när det kommit på tal.

Nu tror jag faktiskt att Trollis är en sådan som löper tysta löp.

Det var förra veckan som hon jamade till nån gång då och då, hon jamar väldigt sällan. Jamningen avslutades med att hon tvättade sig i rumpan. Vid ett tillfälle när Loke var inne så gick han fram till henne, nosade och tänkte ta ett bett i nacken. Annars tittar dom två kattrna aldrig åt varann.

Om man jämför med Astrids löpningar så var det ett tyst löp. För Astrid gapar i högan sky och man tackar för att man inte bor i lägenhet och blir vräkt Haha

Tyvärr var jag inte snabb nog att fatta vad som var på gång så vi kom aldrig iväg till hennes kavaljer men nu tror jag att jag har koll på vad jag ska vara uppmärksam på =)

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar