tisdag 26 juli 2011

Nykastrerad

Igår bar det av till vetrinären med Astridgumman för att hon skulle kastreras. Den underbara veterinären jag åkte till heter Matilda Gustavsson och hon ville gärna ha kvar Astrid ett par timmar så att hon skulle få sova en stund och vakna upp i lugn och ro. Så så blev det =)




Ett par timmar senare hämtade jag min älskade Astridgumma *kärlek* Min allra första avelshona som har gett mig så mycket lycka med sina fina ungar och sitt exemplariska sätt att ta hand om dom. Hon var såklart fortfarande lite groggy och gav ifrån sig några ynkliga pip på vägen hem.

Hon har ingen tratt på sig utan veterinären sa att honor inte brukar behöva det för att honorna låter operationssåret vara ifred och om dom tvättar litegrand så är det helt ok. Stygnen ramlar av av sig själv och det kan ta upp till 6 veckor.

Från att vi kom hem och fortfarande så sover hon. Hon verkar fortfarande lite tagen efter kastreringen och det är helt förståeligt.

Nu har Astrid defenitivt gått i pension och Trollis tar över som avelshona här hemma. Sen har jag ju Elsa på foder som jag förhoppningsvis ska ta två kullar på =)

Kram M

1 kommentar:

  1. Vi håller alla tassar,tummar och morrhår här hemma!
    Krya på dig Astrid!
    Nyvaccinerad Bageera med mams

    SvaraRadera