torsdag 4 augusti 2011

Fästingar

Hör på många olika nyhetsmedier att det är ett fästingrekordår, igen....Dom trivs tydligen när det är varmt och fuktigt och förökar sig snabbt =( Vi tre i familjen har vaccinerat oss och det känns bra då vi bor i ett mycket fästingtätt område.

Loke är den katt som är ute mest och han brukar även ha med sig fästingar in i pälsen eller så har dom redan bitit sig fast. Bästa fästingmedlet jag har provat på honom för katter är frontline som jag tycker funkar bra. Frontline är droppar som man droppar framför allt i nacken på katten. Han slipper inte fästingar helt men det är STOR skillnad mot att inte ha frontline! I en förpackningar får man tre doser och dom räcker tre veckor vardera.

När det är fästingsäsong så får inte Loke vara i sovrummen då det har hänt tidigare att han ligger i sängen och sover. Fästingen kryper av från Loke och ner i lakanen. Vi går och lägger oss och vaknar med att den har bitit sig fast, inte kul =(

Fästingar är ju så urkiga att jag inte finner ord =(

Jag är väldigt tacksam för att Loke iallefall verkar tåla krypen då jag har en kompis vars katt får ett sår där fästingen har suttit.

Ta hand om er!
Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar