fredag 10 juni 2011

Veterinärbesök

Jo, jag var ju med småkillarna till veterinären i onsdags för deras första vaccinering. Då fick även Trollis följa med. Jag tar det från början...

Förra veckan skulle jag bada Trollis inför Nerikes utställning. Då jag kammar henne innan badet så känner jag att hon har fullt med knölar / knutor på magen. Blev såklart orolig och beslutade mig för att inte ställa henne.

Jag skickade iväg ett mejl till Erica Osterman som kan ALLT vad gäller katter och fick snabbt ett svar =) Hon hade haft liknande på hennes hona Dimma. Hon hade fått ett mejl i sin tur om att unga katter med magen full av knölar kan behandlas med ett medel som heter Galastop som är ett medel mot skendräktighet hos hundar.

Hursomhelst så fick jag också det medlet utskrivet och jag har börjat behandlingen på Trollis. Hon ska få tre droppar i munnen en gång om dagen i 4-6 dgr. Så nu håller vi tummarna för att det funkar!

Trevlig helg!!

Kram M

2 kommentarer:

  1. Heja Trollis! Hoppas dina knölar försvinner.

    SvaraRadera
  2. Haha, vad gullig du är Maria! Jag kan inte allt om katter förstås, men jag tackar för dina snälla ord! Kanske är ett tecken på galenskap också iofs. ;) Håller tummarna att Trollis blir frisk fort!
    Kram, Erica

    SvaraRadera