onsdag 29 juni 2011

Könsbyte...

Idag for jag, Lowa, Loke och kattungarna i väg till veterinären. Loke skulle vaccineras och ta bort lite tovor på magen. Kattungarna skulle vaccineras, chippas och besiktas.

Resan dit gick bra, lite jamningar från Lokes sida men jag tyckte han skötte sig bra, vet hur stressad han blir av situationen.

Loke blev vaccinerad och sövdes ner för att raka magen. Medans han slumrade in tittade veterinären på kattungarna. Hon började med att titta om kulorna satt på plats. Hon tittade och tittade och tittade. Jämförde dom båda och tillslut tog hon fram en bok för att jämföra med bilden.

Som ni förstår av rubriken så kom hon tillslut fram till att det var två honor och inte två hanar!!! Döm om min förvåning! När jag var där för tre veckor sedan bad jag henne titta en extra gång på könen då jag tycker Mini Cooper särskilt ser ut som en hona. DÅ sa veterinären att det var svårt att se på Mini men på Rolls Royce såg hon kulorna...=/

Jaja nu är det som det är! Ett könsbyte är ju inte hela världen, eller hur?! Samma sak hände mig när jag skulle köpa Atlas, han bytte kön tre-fyra gånger innan det var klart *haha* Då fick Lotta också hjälp av flera uppfödarkompisar.

Jag har pratat med Minis köpare och könet spelade ingen roll ;) Härligt! Nu väntar jag bara på svar från Rolls Royce köpare.

Med Loke gick det bra, han blev så fiiiiin =) Vi kammade honom och klippte klorna. Det var som att han hade varit på en skönhetssalong!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar