torsdag 24 mars 2011

Trollis är nybadad

Yes, nu är det gjort! Trollis är badad och klar, så skönt!!

Hon var väldigt duktig, satt helt blickstilla medans jag sköljde och sköljde och sköljde. Vet inte hur länge jag höll på men det var ett bra tag. Det ska bli väldigt spännade eftersom sist Trollis blev bedömd av Geir så tyckte han att hon hade en jättebra päls. Han skrev "silkig päls, ex prep" och då blev jag glad för jag hörde av flera utställare att domarna var väldigt kinkiga med pälsen för dagen. Vad jag har hört så är Geir perseruppfödare och då kan man verkligen förstå om han är petig.

Kanske låter fånigt men nu har Trollis utegångsförbud på balkongen och även klappförbud. Jag vet, det kanske är löjligt med klappförbudet men när man har en 5-åring hemma så kan man aldrig lita på att hon har rena händer och jag vill inte riskera nåt *Hhaha*

När jag är hemma behöver jag aldrig fundera på var Astrid är för att hon är där jag är hela tiden. Lowa hade stängt dörren till badrummet när jag skulle duscha Trollis och då hörde man en olycklig Astrid utanför så det var bara att öppna =)





På söndagkväll återkommer jag och berättar ALLT om utställningen =)

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar