söndag 27 mars 2011

Sks utställning

DAgen började med att jag höll på att försova mig, suck! men jag hann =)

Jag såg med spänning fram emot Geirs bedömning eftersom jag har haft honom på Trollis förut. Först bedömde han han två bedårande raggisar som uppenbarligen tog all hans uppmärksamhet för att när det var Trollis tur så gick det väldigt fort. Ja, om man jämförde med förra gången då han verkligen tittade på katten. Hursomhelst, hon fick sitt CAC, jättekul! så nästa gång har hon chans att bli champion =)

Bedömningssedeln;

Typ; medium til stor - vakker katt. Noe tynne ben idag
Huvud; Fin form - Ngt rak profillinje
Ögon; Ex farge & look
Öron; Medium til store Bra plac
Päls; Velprep. Fin färgförd.
Svans; Passar fint til kropp
Kondition; Mycket sprallig dam
Allmänt intryck; Feminin och vakker!

Ann hade med sig sin vackra blå colourpointhane Silver, kastrat, som tog sitt höga cert mot Supreme Premier och han blev även NOMinerad, vilket var jättekul!! Grattis Ann och Silver!

Utställningen gick jättefort och jag är mycket nöjd med dagen!
Nu blir det paus till påskhelgen så nu koncentrerar vi oss på kommande kattungar!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar