lördag 5 mars 2011

BEST IN SHOW!!!!!!!!!!!!

Jag kan knappt själv tro att det är sant, idag vann min älskade lilla Trollis BEST IN SHOW vuxna honor!!!!! Jag är är så glad och stolt att jag nästan spricker =)

Vi tar det från början.

Vid incheckningen hade Gestrica kattklubb chipkoll på samtliga katter. Trollis tur och dom hittade inget chip!!!!!! Dom använde tom två olika chipavläsare men inget chip hittades. En veterinär tillkallades. Hon sa att chippet faktiskt kan sluta att fungera. Tack-o-lov såg dom att hennes chipnummer var inklistrat och förstod att hon var chippad så vi fick komma in. Vilken rysare!!!

Jag visste att Nina, S*Dream dolls skulle dit. Hade spanat in hennes supervackra katter på hemsidan och var helt förberedd på att Trollis skulle bli EX2 idag. Helt ok för mig då jag tycker att hennes vuxna hona Ginger är en skönhet.

Så var det dags för Trollis att få sin bedömning och den var jättebra! Se nedan;

Typ: Ex proportioner, ex stomme
Huvud; Ex lovande form, behöver bredda lite, Ex profil och haka
Ögon; Ex form o storlek! Lite baby look
Öron; Ex form o storlek, lovande placering
Päls; Ex showkondition, ex kvalité och färg
Svans; fin längd
Kondition; Ex

Allmänt intryck; LOVANDE ung tjej



Det var mycket jämnt mellan honorna och tillslut valde Anette Trollis och hon fick sitt första cert!!! Tjohoooooooo!!

Nomineringsdags, fyra honor var upptagna. En skogis, två maine cooner och Trollis. Det stod slutligen mellan Trollis och skogisen som fick mycket lovord. Domaren hade svårt att bestämma sig. Hon ställde sig bland åskådarna och sa att hon valde den hona som visade upp sig bäst för att dom var så jämna. Trollis vann!!!! Jag var svimfärdig =)

Måste också berätta att när Anette tittade på dom raggisar hon bedömde så fick vi ägare många lovord för att vi hade vackra ragdolls och att det var hög kvalité till skillnad när hon senast var i Finland och bedömde...........

Det var maine coon special och Ann hade med sig sitt nytillskott, en rödspotted hona på 5 månader, söt som få =) Hon fick en jättefin bedömning och domaren älskade hennes tydliga spottedfläckar på kroppen. Hon blev EX1, Grattis!! Hon blev även nominerad till maine coon specialen där segern gick till en JW katt. Jossan som Anns katt heter skötte sig exemplariskt och hon kommer garanterat att få följa med på flera utställningar =)

Paneldags!! Kategori 2 först ut, kul!! Efter att domarna hade tittat klart på dom nominerade katterna och avgett sina röster så fick ägarna ta över och hålla i sina katter när dom ropade upp rösterna. Kul men lite nervöst då jag är så dålig på att hålla Trollis.....Rösterna var utspridda och till sist var det en röst kvar som skulle avgöra. Spänning.....Speakern ropar ut; katt nummer 152!! Jag tittar på Ann och Natalie som sitter på första parkett, dom ser jätteglada ut!!! Jag hade alltså hört rätt!!!!!!! MIN Trollis vann BEST IN SHOW!!!!!!

Jag blev så glad, rörd, skakis och fattade noll *Haha* Hon skulle ju komma hem med en EX 2 och vinner BIS!!! Det här kommer jag att leva länge på och ikväll går jag och lägger mig med ett stort leende på läpparna.

Min Trollis vann alltså.......BIS.....helt sjukt.......... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar