fredag 2 juli 2010

Så här var det....

Jag hade planer på en ny avelshona. Tog kontakt med flera ragdolluppfödare som väntade intressanta kullar men som jag skrivit tidigare så skulle dom behålla en hona själv och jag ville inte ha den näst bästa ;) Efter mycket övervägande tog jag då beslutet att byta ras och köpa en maine coon hona. Tommy var glad *haha* Tog kontakt med S*Coppermine´s som jag tycker har otroligt fina katter och verkar ha ett bra lynne. Uppfödaren var jättetrevlig när jag ringde och vi pratade länge. Jag tingade en kattunge ur nästa kull om det nu skulle födas en superhona!

MEN!

Planerna ändras ibland hastigt och lustigt! Jag hade hört av mig till Christine Landin som har S*Krickelins men även hon ville spara en hona och det föddes bara en i den intressanta kullen. Nu fick jag ett mejl att hon beslutat sig för att inte spara honan efter mycket tänkane och frågade om jag var intresserad. Klart jag var!!! Det var kärlek vid första ögonkastet då jag såg henne på bild =) Så nu har jag tingat henne och hon flyttar hit i augusti.

Hur gick detta till, jag skulle ju ha en brun ragdollhona oavsett teckning och sen skulle jag ha en maine coon och nu har jag köpt en blå bicolour ragdoll *haha* Underbart!

Så, låt mig presentera S*Krickelins Signe!







Nu ska jag åka iväg till jobbet. Sista dagen på den här arbetsplatsen, känns kul men ändå vemodigt. Har sprejat glitter i håret för att göra det lite festligt!

Trevlig helg!

Kram M

3 kommentarer:

  1. Grattis till en sådan sötnos.
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  2. Sötis! När jag har glömt hur det är att ha en fertil hane så kanske jag kommer och köper en till.

    SvaraRadera