onsdag 12 februari 2014

Nytt klösträd

Vi bor i ett litet hus så det gäller att komma på smarta lösningar när man vill få plats med nödvändiga saker som tex ett klösträd till katterna. Vi har två pinnar som står rakt upp från en platta och så har vi haft ett golv till tak träd i hallen som har tagit minimalt med plats, perfekt!

Som alla andra saker i ett hem så har trädet i hallen blivit väldigt slitet efter år av kloning. Det var med andra ord läge för att byta  det gamla och in med ett nytt!  Har sökt på nätet med det har varit svårt att hitta ett så pass lågt golv till tak träd som funkar i hallen....På det förra trädet tog jag bort en del och ställde trädet på en liten platta för att det skulle funka.

Hursomhelst så kom jag på den briljanta idén att hitta en annan plats för trädet med lite mer space. Enda platsen / hörnet som var ledigt var bredvid braskaminen vid fönstret där jag för tillfället förvarade ved och eldpapper. Mätte, kollade på nätet och så hittade jag MITT träd! En kattens number one som visade sig vara ett populärt och bra träd vid namn Dagmar.

Beställde från Petworld där dom har bra priser med fri frakt och hemleverans, perfekt! Var också tvungen att beställa en extra del till fästningen i taket då det är snedtak där den ska stå.

Trädet har kommit, skruvats ihop och satts på plats. Fösta dagarna visade katterna NOLL intresse  =/


Jag bar dit katterna och dom hoppade ner. Loke har aldrig varit någon klösträdskille så han försökte jag inte ens med. 

Så plötsligt hände det! Jag kommer hem från jobbet och Astrid och lillskruttan Amiz ligger i trädet och dom har tagit sig dit själva! Lycka!


Nu har jag gått vidare och oroar mig inte längre för att inte trädet används  *haha* Ibland har man STORA problem  ;)

Hoppas ni får en fin dag!

Kram Maria




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar