måndag 24 februari 2014

Domarfördelning Stockholms kattklubb

Nu har den efterlängtade domarfördelningen kommit ut till utställningen som äger rum den 9 mars. Ibland kan jag komma på mig själv med att fundera på varför det är så kul att veta vilken domare man får. Jag skulle ändå aldrig ABS;a en katt bara för att det är en domare jag tycker mindre om. Kul är det iallefall!

Hade Ann och jag ställt våra katter på lördagen så hade jag fått Åsa Hammarlund och Ann hade fått Lena Björkander, den sistnämnda är en ny domare för oss båda så det hade varit intressant. Nu är det så att vi ställer på söndagen och då får Anns katt Hannah Jensen och lilla Amiz ska bli bedömd av Annelie Persson.

Min erfarenhet är att båda våra domare är intressanta att lyssna på så vi får springa lite emellan och hoppas på att inte våra bedömningar krockar.

Till förra utställningen badade jag på fredagen och ställde på söndagen. Den här gången ska jag bada redan på torsdagen så pälsen hinner sätta sig. Har också köpt ett nytt shampoo, summervind så det ska bli intressant  ;)  Ann har varit på prepareringskurs hos pälsmästaren Eva Porat och hon använder det shampoot. Hon hade även berättat att hon brukar använda en tvättsvamp när hon shamponerar katten. Så det ska inhandlas!  Tar emot Alla tips jag kan få.

Må så gott!

Kram Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar