måndag 17 februari 2014

Nerikes utställning 16 februari

Tidigt på söndagsmorgonen så for jag och Ann iväg till Örebro med våra katter Amiz och Sixten. Amiz jamade konstant i drygt två timmar men annars gick det bra.....jag menar det kan ju vara värre som att hon blir åksjuk eller så, tänk positivit  ;)

Vi såg mycket fram emot den här utställningen, dels för att den arrangerande klubben alltid har så välordnade utställningar, dels för att det var länge sedan vi båda ställde och så var det ju premiär för Amiz och premiär för Ann att få ställa Sixten själv.

Det finns så mycket att berätta men jag ska försöka ta den korta versionen  =)

Amiz fick en jättefin bedömning av Hannah som trodde att hon var en hane *Hhaha* Hon hade ingen konkurrens och blev Ex1.

Det var många bruna colorpoints på plats vilket var roligt, det betydde att det skulle bli BIV som betyder bäst i variant. Amiz var yngst i gänget och dom var fem stycken som tävlade om BIV:et däribland Amiz fina mamma. Det var så spännande att jag inte visste vilket ben jag skulle stå på. Domare var Hannah Jensen. En mycket intressant domare att lyssna på. Amiz VANN BIV;et!! Trodde jag skulle svimma! SÅ stolt, glad och lycklig!

Senare var det dags för Hannah att nominera sina katter som hon hade bedömt under dagen. Amiz stora konkurrent var en sibbe som var i panelen på lördagen. Hannah hade mycket svårt att välja, hon sa att dom var mycket jämna, att båda var BIS katter med JW kvaliteer! Bara att höra en sån sak kändes som en vinst!
Tillslut bestämde hon sig och Amiz blev nominerade för att sibben var lite sur och hon trodde inte han skulle klara en panel!! Fatta! AMIZ blev NOMINERAD!!!!Jag var så nära att börja gråta, stolt, glad, omtumlande YOU NAME IT!


Tyvärr hade jag misslyckats med prepareringen men fick god hjälp på utställningen. Kände mig inte hundra med schampot jag hade hemma och så gick det som det gick. Nu har jag i allafall köpt ett nytt schampoo och balsam så bättre lycka nästa gång!

I panelen skötte sig Amiz jättebra men fick ingen röst, tror det var en skogis som vann.

Anns fina kille var så cool på utställningen och fick en fin bedömning av Jörgen Billing och en Ex1  =)

Nu räknar vi ner till nästa utställning som är i Sollentuna, skönt att det är nära.

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar