fredag 21 februari 2014

Att välja hane

På utställningen så fick jag en del förfrågningar om vilken hane jag skulle ha till Amiz. Då tänkte jag, Hjälp! hon är ju bara fem månader! Sen började tankarna snurra i huvudet ;)  Jag är ju en planeringsmänniska och tycker om att ha saker att se fram emot så varför inte börja kika.

Det är väldigt lätt för mig att bli ivrig och ta en hane för att han har ju så bra temperament och är så vacker MEN sen rådfrågade jag en annan uppfödare som tog ner mig på marken. Hon tyckte att jag inte ska glömma att tänka på storlek, ögonfärg och storlek på öron eftersom Amiz har gränsfall.


Som tur är så är ju Amiz bara en liten skrutta så jag har gott om tid att leta. Två saker till att tänka på är vad det blir för utfall i kullen. Vore ju roligt om det tex inte bara blir mitted kattungar....mindre viktigt men ändå! En viktig sak för mig är att det inte är restriktioner! Jag hatar dom och tycker jag är klok nog att fatta bra beslut.

Jag återkommer om ämnet när date är planerad, det lär dröja  ;)

Trevlig helg!
KRAM Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar