måndag 30 april 2012

Vägproblem

Det förbaskade batteriet till vågen har tagit slut IGEN! Vad trött man blir! Det var ju inte länge sedan jag köpte ett *suck* MEN nu på onsdag är det ju vecka fem och det är då det är så viktigt att väga för att försöka lista ut hur många som gömmer sig därinne. För ev ny läsare så har jag fått tips om att man väger på exakt vecka fem efter parning och vi säger då att hon väger 4,0 kg. Väger igen på dagen vecka sex och då säger vi att hon väger 4,2kg. Då delar man viktuppgången med 50 och får på så sätt antalet ungar i magen. I det här exemplet fyra stycken =) Jag har gjort det på tre av Astrids kullar och det stämde! Prövade även på Trollis förra kull men då chansade jag vilken dag parningen skedde. Resultatet jag fick då var två men det var fyra. Så det stämmer inte alltid, men det är ändå kul ;) Fortsättning följer! Kram MAria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar