onsdag 25 april 2012

Oseriös kattungeköpare....

Jag känner att jag bara måste få skriva av mig om detta. I min förra kull så var det en tjej ( ca 40år ) som hörde av sig per mejl och var intresserad av en blå bicolourhona till avel och utställning när dom var tre veckor gamla. Jag svarade att jag gärna vill avvakta och ser hur hon utvecklas och skickade mejl med bilder flera dagar i veckan. Jag tyckte hon dög till avel och utställning och tjejen gillade henne också. Vid sex veckors ålder så ville jag att hon skulle betala en handpenning som en trygghet både för mig och henne. Då jag har varit godtrogen förrut och en köpare hoppade av vid 9 veckors ålder. Inga problem tyckte tjejen. Sen hörde jag inget mer av henne, ingen handpenning och inget mejl. Man kan gärna få ångra sig men då kan man väl skicka ett mejl så slipper jag fundera. Hörde aldrig mer utav henne så katten blev åter till salu. NU har jag fått höra att samma tjej har haft kontakt med en uppfödare både per mejl och telefon. Uppfödaren tyckte också hon var trevlig. Tjejen tingade en bicolorhane. Av nån anledning så bestämdes det att tjejen kunde hämta kattungen och betala dan efter. Tror det har gått minst tre veckor sen den dagen och uppfödaren har inte fått några pengar! Tjejen svarar inte på telefon eller på mejl! Det som är bra är att hon inte har fått någon stamtavla eller ägarbyte så några kattungar med stamtavla kan hon inte få efter den hanen! Plus att den här uppfödaren ger inte upp i första taget! Hon har kontaktat polis och har satt ut en annons på blocket och mer blir det!! Hejja hejja! Så trist med oärliga människor =( Har man inte råd att köpa en raskatt så har man inte, det är bara att gilla läget och inte lura folk! Kram M Ps gör mellanslag men texten blir i ett stycke, trist! Nån som vet hur man gör?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar